Order 449/2008
- Befehl 449/2008
keylinks:
CERTIFICAT DE ATESTARE a debitelor cu privire la comisionul datorat
de angajator,
DECIZIA Nr. ...... referitoare la obligațiile de plată accesorii
aferente comisionului datorat,
DECIZIE
privind nemodificarea bazei de impunere,
DECIZIE de impunere din
oficiu
Ordin nr. 449 din 11/07/2008
pentru
aprobarea modelelor unor formulare, precum și a caracteristicilor de tipărire,
modului de difuzare, utilizare și de păstrare ale acestora, Publicat in
Monitorul Oficial, Partea I nr. 568 din 28/07/2008, Intrare in vigoare:
28.07.2008
Având în vedere prevederile art. 12 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri
de protecție a persoanelor încadrate în muncă, republicată, ale art. 228 alin.
(4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și Nota
inspectorului general de stat nr. 634 din 24 iunie 2008,
în baza art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea și
funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse,
ministrul muncii, familiei și egalității de șanse emite următorul ordin:
Art.
1.
- Se aprobă modelele, precum și caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
utilizare și de păstrare ale următoarelor formulare, prevăzute în
anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin:
1.
Certificat de atestare a debitelor cu privire la comisionul datorat de
angajatori;
2.
Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii aferente comisionului
datorat;
3.
Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;
4.
Decizie de impunere din oficiu.
Art. 2.
- Formularele se emit de către personalul de specialitate din cadrul
inspectoratelor teritoriale de muncă, conform modelelor prezentate în anexa la
prezentul ordin.
Art. 3.
- Direcția economică și monitorizare executare silită din cadrul Inspecției
Muncii și inspectoratele teritoriale de muncă vor lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ANEXĂ
MODEL 1
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI EGALITĂȚII DE ȘANSE
INSPECȚIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă al Județului ............
Str. ..................................... nr. ............
Localitatea ...............................................
CERTIFICAT DE ATESTARE
a debitelor cu privire la comisionul datorat de
angajatori
Ca urmare a Cererii nr. ...................... din data de
............................... se certifică prin prezenta că persoana
juridică/fizică: denumirea ...................................., județul
.............................., localitatea ...................................,
codul poștal ............................, bl. ............., sc.
..............., et. ..........., ap. .........., telefon
......................., fax ........................, înregistrată la registrul
comerțului sub nr. ..........................................., cod fiscal
..............................., figurează în evidență cu obligații de plată
către Inspectoratul Teritorial de Muncă ...................... la data de
.........................................
Nr. Comision 0,25% Comision 0,75% Accesorii ST
crt.
în sumă totală de ......................... lei.
S-a eliberat prezentul certificat pentru a se evidenția debitele cu privire
la comisionul datorat de angajator pentru
...............................................................................
...............................................................................
Prezentul certificat se poate utiliza 30 de zile de la data eliberării.
Încheiat în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.
Inspector-șef,
Numele și prenumele .................................................
Semnătura și ștampila ................................................
|
II.
1.
Denumire: Certificat de atestare a debitelor cu privire la comisionul datorat de
angajatori
2.
Format: A4
3.
Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.
4.
Se utilizează: de către inspectoratele teritoriale de muncă.
5.
Se întocmește: în două exemplare.
6.
Circulă: - un exemplar la solicitant/debitor;
-
un exemplar rămâne la inspectoratul teritorial de muncă care îl eliberează.
7.
Se arhivează: un exemplar la inspectoratul de muncă care îl întocmește.
MODEL 2
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI EGALITĂȚII DE ȘANSE
INSPECȚIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă al Județului ..............
Str. ...................................... nr. .............
Localitatea .................................................
DECIZIA Nr. ......
referitoare la obligațiile de plată accesorii
aferente
comisionului datorat
Numele și prenumele/denumirea debitorului ...................................
Domiciliul/sediul în localitatea ............................, str. .........
....................................., nr. ......., bl. ......, sc. ......, et.
...., ap. ......, sectorul/județul .......................
Cod de identificare ......................................
În temeiul art. 88 lit. c) și art. 119 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, pentru plata cu întârziere a comisionului reglementat de Legea nr.
130/1999 privind unele măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă,
republicată, s-au calculat pentru perioada ........................ următoarele:
▪ dobânzi .................... lei aferente comisionului datorat;
▪ penalități de întârziere .................... lei aferente comisionului
datorat;
▪ majorări de întârziere .................... lei aferente comisionului datorat.
Documentul prin care s-au individualizat sumele de plată: fișa pe plătitor.
Fișa pe plătitor se poate prezenta la cererea contribuabilului.
În conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, prezentul înscris
constituie titlu de creanță.
Vă invităm ca în termenul prevăzut la art. 111 alin. (2) din Ordonanța
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
să achitați sau să faceți dovada plății sumelor menționate în prezenta decizie,
care constituie și înștiințare de plată.
Împotriva prezentului act se poate formula contestație, în conformitate cu
prevederile art. 205 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului teritorial de
muncă emitent.
Data întocmirii .............................
Data comunicării .........................
Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
▪ data semnării de primire, în condițiile art. 44 alin. (2) lit. a) și b) din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
▪ data înscrisă de poștă la remiterea "confirmării de primire", în conditiile
art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările și completările ulterioare;
▪ data la care expiră termenul de 15 zile de la data afișării anunțului
publicitar în condițiile art. 44 alin. (2) lit. d) și alin. (3) din Ordonanța
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Inspector-șef, Șef Compartiment relații de muncă,
.......................... ....................................
L.S. Întocmit,
....................................
|
II.
1.
Denumire: Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii aferente
comisionului datorat
2.
Format: A4
3.
Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.
4.
Se utilizează: de către organul de control cu atribuții de inspecție fiscală la
stabilirea obligațiilor de plată accesorii.
5.
Se întocmește: în două exemplare.
6.
Circulă: - un exemplar la contribuabil;
-
un exemplar rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului, deținut de
compartimentul de contabilitate.
7.
Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al contribuabilului.
MODEL 3
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI EGALITĂȚII DE ȘANSE
INSPECȚIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă al Județului ................
Str. ......................................... nr. ............
Localitatea ...................................................
DECIZIE
privind nemodificarea bazei de impunere
1.
Datele de identificare a contribuabilului
Denumirea contribuabilului ..................................................
Codul de identificare fiscală ...............................................
Domiciliul fiscal: localitatea ........................................., str.
.................................................. nr. ..., bl. ..., sc. ...,
ap. ..., județul/sectorul ................................................
2.
Date privind obligațiile fiscale supuse inspecției
2.1.1.
Obligații
fiscale verificate:
┌────┬───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ Perioada verificată │
│crt.│Denumire impozit, taxă, contribuție├──────────────────┬──────────────────┤
│ │ │ De la data │ Până la data │
├────┼───────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼───────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 1. │Comision │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │Accesorii │ │ │
└────┴───────────────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
|
2.1.2.
Motivul de fapt: Raportul de inspecție fiscală nr. ...
2.1.3.
Temeiul de drept: art. 109 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare
Data comunicării ..............................................
Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
-
data semnării de primire, în condițiile art. 44 alin. (2) lit. a) și b) din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
-
data înscrisă de poștă la remiterea "confirmării de primire", în condițiile art.
44 alin. (2) lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările și completările ulterioare;
-
data la care expiră termenul de 15 zile de la data afișării anunțului publicitar
în condițiile art. 44 alin. (2) lit. d) și alin. (3) din Ordonanța Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
3.
Dispoziții finale
La prezenta decizie se anexează Raportul de inspecție fiscală care, împreună cu
anexele, conține .... pagini.
Împotriva prezentului act se poate formula contestație, în conformitate cu
prevederile art. 205 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului teritorial de
muncă emitent.
Inspector-șef, Șef Compartiment relații de muncă,
............................ ....................................
L.S. Întocmit,
....................................
|
II.
1.
Denumire: Decizie privind nemodificarea bazei de impunere
2.
Format: A4
3.
Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.
4.
Se utilizează: de către organul de control cu atribuții de inspecție fiscală.
5.
Se întocmește: în două exemplare.
6.
Circulă: - un exemplar la contribuabil;
-
un exemplar rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului, deținut de
compartimentul de contabilitate.
7.
Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al contribuabilului.
MODEL 4
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI EGALITĂȚII DE ȘANSE
INSPECȚIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă al Județului .................
Str. ...................... nr. ................................
Localitatea ....................................................
DECIZIE
de impunere din oficiu
Datele de identificare a contribuabilului
Denumirea contribuabilului ..........................
Codul de identificare fiscală .............................
Domiciliul fiscal: localitatea ....................., str.
........................ nr. ........, bl. ......, sc. ..., ap. ........,
județul/sectorul ................
În conformitate cu dispozițiile art. 83 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, și în baza Referatului privind stabilirea din oficiu a
impozitelor, taxelor și contribuțiilor nr. ...../..............,
ca urmare a nedepunerii declarației fiscale (model aprobat prin Ordinul
ministrului muncii, solidarității sociale și familiei nr. 100/2006), se
stabilesc din oficiu următoarele obligații fiscale:
┌────┬─────────────────┬──────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Nr. │Denumire impozit,│ Perioada de raportare pentru │ Suma datorată │
│crt.│taxă, contribuție│ care s-au stabilit din oficiu │stabilită din oficiu│
│ │ │ obligațiile fiscale │ │
├────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ II.aa │ │
├────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ II.aa │ │
├────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ II.aa │ │
├────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ II.aa │ │
└────┴─────────────────┴──────────────────────────────────┴────────────────────┘
|
Prezenta decizie reprezintă titlu de creanță și constituie înștiințare de plată
conform legii.
Impozitul, taxa sau contribuția stabilite din oficiu se corectează prin
depunerea de către contribuabil a declarației fiscale referitoare la impozitele,
taxele sau contribuțiile care au fost stabilite din oficiu.
Impozitele, taxele sau contribuțiile calculate de organul fiscal se plătesc în
funcție de data comunicării, astfel:
-
dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de
plată este până la data de 5 a lunii următoare;
-
dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de
plată este până la data de 20 a lunii următoare.
Data comunicării .............................................
Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
-
data semnării de primire, în condițiile art. 44 alin. (2) lit. a) și b) din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările
ulterioare;
-
data înscrisă de poștă la remiterea "confirmării de primire", în condițiile art.
44 alin. (2) lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările și completările ulterioare;
-
data la care expiră termenul de 15 zile de la data afișării anunțului publicitar
în condițiile art. 44 alin. (2) lit. d) și alin. (3) din Ordonanța Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru neplata la termenele prevăzute de lege a obligațiilor fiscale se vor
calcula majorări de întârziere, conform legii.
Împotriva prezentului act se poate formula contestație, în conformitate cu
prevederile art. 205 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului teritorial de
muncă emitent.
Inspector-șef, Șef Compartiment relații de muncă,
............................ ....................................
L.S. Întocmit,
....................................
|
II.
1.
Denumire: Decizie de impunere din oficiu
2.
Format: A4
3.
Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură pagină.
4.
Se utilizează: de către organul de control cu atribuții de inspecție fiscală la
stabilirea obligațiilor fiscale ale contribuabilului.
5.
Se întocmește: în două exemplare.
6.
Circulă: - un exemplar la contribuabil;
-
un exemplar rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului, deținut de
compartimentul de contabilitate.
7.
Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al contribuabilului.
sus
ñ
inapoi
la ordine MMFES
Û