indemnizatie crestere copil
keylinks: instructiuni din 04.02.2009 MMFPS, HG 1682/2008, LG 257/2008, ADEVERINȚĂ PENTRU INDEMNIZAȚIE CREȘTERE COPIL 2/3 ANI, cerere si declaratie pe propria raspundere, Cerere recalculare indemnizatie, Documente doveditoare, Clarificari, Pozitie Ministerul Muncii, Pozitie AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A MUNICIPIULUI BUCURESTI, AGENTII PENTRU PRESTATII SOCIALE adresa telefon email
lege 118 2010
HG 1016 2009
ordin 1093 2009 ANAF
instructiuni din 04.02.2009 MMFPS
Instrucțiuni din 04/02/2009
de aplicare a
unor prevederi din Normele metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea
familiei în vederea creșterii copilului, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.025/2006, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I
nr. 87 din 13/02/2009, Intrare in vigoare: 13.02.2009
Art. 1. - (1) În aplicarea prevederilor art. 301 lit. a), b) și f) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice, modelul cererii pentru recalcularea indemnizației pentru creșterea copilului este prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) se poate depune direct la agenția pentru prestații sociale județeană, respectiv a municipiului București, denumită în continuare agenție teritorială, în a cărei rază teritorială domiciliază persoana beneficiară, se poate transmite la această instituție prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin altă modalitate stabilită de agenția teritorială, până cel târziu la data de 30 iunie 2009.
Art. 2. - (1) În sensul prevederilor art. 5 din Normele metodologice, veniturile care se iau în considerare pentru stabilirea cuantumului indemnizației pentru creșterea copilului reprezintă, după caz:
a) suma încasată din veniturile din salarii, care se stabilește astfel:
- la locul unde se află funcția de bază: suma încasată de persoana îndreptățită, rezultată după aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul a impozitului, determinată ca diferență între venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contribuțiilor obligatorii aferente unei luni și a deducerii personale acordate pentru luna respectivă, și contribuțiile la fondurile de pensii facultative, precum și cotizația sindicală plătită în luna respectivă;
- pentru veniturile obținute în celelalte cazuri: suma încasată de persoana îndreptățită, rezultată după aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul, determinată ca diferență între venitul brut și contribuțiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora;
b) suma încasată de persoana îndreptățită, calculată potrivit legii de către plătitorul acesteia, pentru perioadele asimilate prevăzute la art. 4 alin. (7) din Normele metodologice;
c) suma încasată de persoana îndreptățită care realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestuia sau sunt considerate neimpozabile;
d) suma rezultată după aplicarea cotei de impozitare asupra venitului net din activități independente, determinat în condițiile legii;
e) suma rezultată după aplicarea cotei de impozitare asupra venitului net din activități agricole, determinat în condițiile legii.
(2) Pentru persoanele care realizează venituri profesionale din salarii, venitul brut reprezintă salariul de bază, indemnizații, sporuri, prime, orice alte sume sau avantaje de natură salarială ori asimilate salariilor acordate de angajator potrivit legii.
(3) În cazul în care o persoană realizează concomitent venituri profesionale din mai multe surse, se vor lua în calcul toate veniturile lunare încasate de aceasta, stabilite potrivit alin. (1).
Art. 3. - (1) În aplicarea prevederilor art. 6 alin. (5) lit. a), c), e) și f) și alin. (6) lit. a)-d) din Normele metodologice, dovada privind realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal, precum și nivelul net lunar al acestora se completează potrivit modelului de adeverință prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Pentru celelalte cazuri, dovada privind realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal, precum și nivelul net lunar al acestora se completează potrivit modelelor specifice, prevăzute de legislația în vigoare, utilizate de autoritățile competente.
Art. 4. - (1) În aplicarea prevederilor art. 302 alin. (2) din Normele metodologice și ale art. 24 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare, pentru recalcularea indemnizației pentru creșterea copilului, în cuantum de 85%, baza de calcul a indemnizației se determină ca suma totală a veniturilor realizate în ultimele 10 luni anterioare datei nașterii copilului împărțită la 10.
(2) În situația menționată la alin. (1), la stabilirea cuantumului indemnizației pentru creșterea copilului se vor lua în calcul veniturile realizate în ultimele 10 luni anterioare datei nașterii copilului, respectiv veniturile din salarii calculate conform art. 2 alin. (1) lit. a) sau veniturile declarate conform contractelor de asigurare socială individuale încheiate potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În situația prevăzută la art. 4 alin. (8) din Normele metodologice, la stabilirea indemnizației pentru creșterea copilului, în cuantum de 85%, perioada pentru determinarea bazei de calcul a indemnizației se diminuează corespunzător cu perioada cuprinsă între data nașterii și data prezumtivă a nașterii. Baza de calcul se determină ca suma totală a veniturilor realizate în această perioadă împărțită la numărul de luni rezultate.
Art. 5. - Sumele rezultate din calcularea/recalcularea indemnizației pentru creșterea copilului se rotunjesc la 1 leu pentru fracțiunile de peste 50 de bani inclusiv și se neglijează fracțiunile de până la 49 de bani inclusiv.
Art. 6. - (1) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele instrucțiuni și se utilizează de la data intrării în vigoare a acestora.
(2) Documentele doveditoare privind realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal, precum și nivelul net lunar al acestora, depuse până la data publicării prezentelor instrucțiuni la primăriile în a căror rază teritorială își au domiciliul persoanele îndreptățite sau, după caz, transmise la agențiile teritoriale, vor fi luate în considerare pentru stabilirea drepturilor la indemnizația pentru creșterea copilului.
HG 1682 2008 >>
Hotărâre
nr. 1682 din 10/12/2008
pentru modificarea și
completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea
familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.025/2006, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 872 din
23/12/2008,
Intrare in vigoare:
23.12.2008
Lege 257 2008 >>
Lege nr. 257/2008 pentru modificarea alin. (1) al art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, Publicata in Monitorul Oficial Partea I nr. 746 din 04.11.2008
ADEVERINȚĂ PENTRU INDEMNIZAȚIE CREȘTERE COPIL 2/3 ANI
Denumire angajator______________________ ADEVERINȚĂ PENTRU INDEMNIZAȚIE
Sediu angajator_________________________ CREȘTERE COPIL 2/3 ANI
Nr. O.R.C. ____________________________ (OUG nr. 148/2005, Lg nr.257/2008, OUG nr.226/2008)
Cod fiscal______________________________
Telefon/ fax____________________________
ADEVERINȚĂ
Se eliberează prezenta adeverință cu veniturile profesionale supuse impozitului pe venit conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal pe cele 12 luni anterioare lunii de naștere a copilului pentru Dl/D-na _________________________, CNP __׀__׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ __׀ pentru a-i servi la ___________
Nr. Crt. |
Luna |
Venitul net realizat٭ |
85% din venitul net realizat |
1 |
Luna__________ anul ______ (luna a 12-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
2 |
Luna__________ anul ______ (luna a 11-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
3 |
Luna__________ anul ______ (luna a 10-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
4 |
Luna__________ anul ______ (luna a 9-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
5 |
Luna__________ anul ______ (luna a 8-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
6 |
Luna__________ anul ______ (luna a 7-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
7 |
Luna__________ anul ______ (luna a 6-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
8 |
Luna__________ anul ______ (luna a 5-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
9 |
Luna__________ anul ______ (luna a 4-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
10 |
Luna__________ anul ______ (luna a 3-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
11 |
Luna__________ anul ______ (luna a 2-a anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
12 |
Luna__________ anul ______ (luna anterioară lunii de naștere a copilului) |
|
X |
|
Total venituri nete realizate |
|
|
|
Media venitului net realizat pe 12 luni |
|
|
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, respectiv declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituții de stat se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe propria răspundere că datele și informațiile prezentate corespund realității.
٭ Notă: Veniturile care se iau in calcul sunt indicate pe verso.
REPREZENTANTUL LEGAL Întocmit,
(funcția, numele și prenumele, (numele și prenumele,
semnătura și ștampila) semnătura)
Cerere si declaratie pe propria raspundere >>
Cerere recalculare indemnizatie
Domnule Director,
Subsemnata/subsemnatul______________,
CNP _____________________, domiciliat(a) in
_____________________, posesoare/posesor al CI seria _________ nr. _____________, telefon______________, beneficiar al indemnizatiei/stimulent pentru cresterea copilului ________________________ CNP ___________________ solicit recalcularea indemnizatiei pentru cresterea copilului in cuantum de 85% din media veniturilor profesionale nete obtinute in anul anterior nasterii copilului .
Anexez la prezenta adeverinta cu veniturile realizate in cele 12 luni anterioare nasterii copilului.
Data ________ Semnatura ________
DOCUMENTE NECESARE
STABILIRII DREPTULUI LA
INDEMNIZATIA/STIMULENTUL LUNAR PENTRU CREȘTEREA COPILULUI
ÎN VÂRSTĂ DE PÂNĂ LA 2 ANI, RESPECTIV 3 ANI ÎN CAZUL COPILULUI CU
HANDICAP
1. Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se acordă pe bază de cerere, însoțită în mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului și a certificatului de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul ori, după caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul și, după caz, de actele doveditoare prevăzute la care să ateste îndeplinirea condițiilor prevăzute de ordonanța de urgență.
2. În cazul în care nu a fost întocmit actul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea va fi însoțită de copia legalizată a actului constatator al nașterii. Pentru copiii cetățeni străini, născuți în străinătate, cererea va fi însoțită de certificatul sau extrasul de naștere tradus în limba română și legalizat. În această situație, beneficiarii dreptului au obligația să depună la agenția pentru prestații sociale județeană, respectiv a municipiului București, denumită în continuare agenția teritorială, copia certificatului de naștere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la nașterea copilului sau 12 luni de la înregistrarea nașterii la autoritățile române competente, în condițiile Legii nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările și completările ulterioare, în cazul copiilor cetățeni români născuți în străinătate.
3. ACTELE DOVEDITOARE PRIVIND COMPONENȚA FAMILIEI, FILIAȚIA COPIILOR ȘI SITUAȚIA LOR JURIDICĂ se prezintă în copie certificată sau, după caz, autentificată pentru conformitate cu originalul, și sunt, după caz, următoarele:
a) certificatele de naștere ale tuturor copiilor născuți după data de 1 ianuarie 2006;
b) hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției, potrivit legii;
c) hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, potrivit legii;
d) hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general al direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgență, potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii.
4. ACTELE DOVEDITOARE PRIVIND ATESTAREA CONDIȚIILOR DE ELIGIBILITATE ȘI NIVELUL VENITULUI LUNAR AFERENT ACESTOR PERIOADE, certificate pentru conformitate de autoritățile competente sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de angajator sau alt plătitor din care să rezulte că persoana îndreptățită a realizat timp de 12 luni în ultimul an anterior nașterii copilului venituri din salarii, sau, după caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment sau lichidare judiciară a angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut copilul și/sau după caz, dovada privind venitul calculat în vederea plății anticipate a impozitului, precum și copia după decizia de impunere, eliberate de autoritățile competente în cazul persoanelor care realizează venituri din activități independente și/sau din activități agricole. În situația în care una din aceaste dovezi nu poate fi eliberată, persoana îndreptățită prezintă o declarație pe propria răspundere privind realizarea acestor venituri, în condițiile prevăzute de Codul penal;
c) dovada eliberată de autoritățile competente în cazul persoanelor care realizează venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberată de autoritățile competente în cazul asociaților unici privind veniturile realizate de aceștia;
e) adeverința eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, de angajator sau, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, pentru persoanele care au născut al doilea copil până la împlinirea de către primul copil a vârstei de 2 (3) ani ;
f) dovada eliberată de autoritățile competente, de angajatori sau, după caz, declarația pe propria răspundere, din care să rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru creșterea copilului;
g) copia contractului de muncă sau/după caz dovada eliberată de angajatori ori de autoritățile competente străine sau române, traduse și legalizate, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncă în străinătate potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state sau, după caz, realizarea de venituri profesionale dobândite în urma activităților salariale sau independente totalizate în baza prevederilor Regulamentului 1408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariați, lucrătorilor independenți și membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunității.
5. ACTELE DOVEDITOARE PRIVIND ATESTAREA PERIOADELOR ASIMILATE sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de instituția care a trimis persoana în misiune permanentă în străinătate, pentru situația prevăzută la lit. a);
b) dovada eliberată de agenția teritorială pentru ocuparea forței de muncă, pentru situațiile prevăzute la lit. b), c), e) și f);
c) dovada eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situațiile prevăzute la lit. c) - h) și p);
d) dovada eliberată de angajator ori, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate, pentru situațiile prevăzute la lit. c) g) și i), l) - n);
e) diploma de absolvire, foaia matricolă sau adeverința eliberată de instituția de învățământ superior, pentru situațiile prevăzute la lit. j), k) și s);
f) livretul militar, certificatul, sau orice altă dovadă eliberată după caz, de centrul militar în a cărui rază teritorială domiciliază persoana îndreptățită, sau de structurile militare ale instituțiilor din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională, în care sunt precizate cu exactitate perioadele și natura situației respective, pentru situația prevăzută la lit. o).
6. ALTE ACTE DOVEDITOARE privind acordarea indemnizației lunare sunt, după caz, următoarele:
a) declarația pe propria răspundere din care să rezulte că celălalt părinte firesc sau, după caz, o altă persoană dintre cele prevăzute la art. 5 alin. (2) din ordonanța de urgență nu beneficiază de indemnizație sau de stimulent;
b) declarația pe propria răspundere a persoanei îndreptățite că se ocupă de creșterea și îngrijirea copilului și că acesta nu este încredințat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
c) certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;
d) adeverința eliberată de medicul specialist privind certificarea nașterii înainte de termen;
e) alte documente, după caz, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor de acordare a concediului și indemnizației pentru creșterea copilului, la solicitarea direcțiilor teritoriale.
7. Pentru CETĂȚENII STRĂINI SAU APATRIZI, componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică se dovedesc cu documentele eliberate de autoritățile din țara de origine și confirmate de autoritățile române sau, după caz, cu documentele eliberate de autoritățile române, precum și cu alte documente prevăzute de lege.
Sursa: http://www.mmuncii.ro/ro/456-view.html
NIVELUL MINIM al indemnizației pentru creșterea copilului este de 600 LEI, iar NIVELUL MAXIM se stabilește la 4.000 LEI, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr.226/2008.
Prin urmare, indemnizația pentru creșterea copilului se va calcula prin aplicarea procentului de 85%, însă dacă din calcul rezultă un cuantum mai mic de 600 lei se va acorda suma de 600 lei, iar dacă din calcul rezultă o suma mai mare de 4.000 lei se va acorda suma de 4.000 lei.
În aplicarea acestor noi prevederi, Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.148/2005 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1025/2006, au fost modificate și completate prin Hotărârea Guvernului nr.1682/2008.
Pe lângă persoanele care nasc începând cu data de 1 ianuarie 2009, beneficiază de indemnizația în cuantum de 85% și persoanele aflate în una din următoarele situații:
a) în plata indemnizației pentru creșterea copilului;
b) în plata indemnizației pentru creșterea celui de-al doilea copil în situația în care acesta a fost născut până la împlinirea de către primul copil a vârstei de 2 (3) ani;
c) în plata stimulentului lunar;
d) în concediu de maternitate și în plata indemnizației aferente;
e) ar fi fost îndreptățite să beneficieze de indemnizația pentru creșterea copilului sau de stimulentul lunar și nu au solicitat acest drept;
f) cererile privind acordarea indemnizației pentru creșterea copilului nu au fost soluționate până la data de 31 decembrie 2008 inclusiv.
În situația în care indemnizația pentru creșterea copilului se solicită PENTRU PRIMA DATĂ, este necesar să fie completată o CERERE. Cererea se depune la primăria de domiciliu. La cerere se atașează documente doveditoare.
În situatia în care persoana :
1. ESTE ÎN PLATA INDEMNIZAȚIEI pentru creșterea copilului ;
persoanele beneficiare transmit la agenția pentru prestații sociale în a cărei rază teritorială are domiciliul o cerere scrisă care să conțină în mod obligatoriu: numele și prenumele, codul numeric personal, adresa, atât a persoanei beneficiare, cât și a copilului pentru care se primește indemnizația, însoțită de documente doveditoare privind veniturile realizate
2. ESTE ÎN PLATA STIMULENTULUI LUNAR și dorește să benefieze de concediu pentru creșterea copilului și indemnizația aferentă, cererea se completează potrivit modelului tipizat aprobat prin normele metodologice însoțită de documente doveditoare privind veniturile realizate.
Aceste documente pot fi depuse la sediul agențiilor pentru prestații sociale sau transmise prin poștă cu confirmare de primire, până la data de 30 iunie 2009.
Pentru mai multe detalii și pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați directiile de munca si incluziune sociala sau agentiile pentru prestatii sociale în a căror rază teritorială locuiți.
Vă precizăm că pentru PLATA indemnizației pentru creșterea copilului se poate opta între mandat poștal la domiciliu sau cont personal ori de card deschis la o unitate bancară. Dacă se optează pentru cont de card în cerere se bifează această variantă de plată și se va atașa și copia după extrasul de cont de la deschiderea acestuia.
Precizăm că acordarea indemnizației pentru creșterea copilului în situația în care aceasta se solicită pentru prima dată, se realizează astfel:
a) începând cu ziua următoare celei în care încetează, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data nașterii copilului, indiferent de persoana îndreptățită care solicită dreptul, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată;
b) începând cu data nașterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate și a indemnizației aferente;
c) începând cu data adopției, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredințării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecție a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situații, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit. a), b) și c).
Menționăm că persoanele beneficiare ale indemnizației pentru creșterea copilului vor primi până la recalcularea dreptului, suma de 600 lei, iar după recalculare vor primi indemnizația rezultată, inclusiv sumele restante reprezentând diferențele de calcul începând cu luna ianuarie 2009.
3. La nivelul municipiului București, ca urmare a vizitei de lucru efectuată de doamna Mariana NEDELCU, Secretar de stat în MMFPS, coordonator al politicilor familiale, asistenței și incluziunii sociale, Agenția pentru prestații sociale a municipiului București și-a modificat programul de lucru cu publicul.
Astfel, persoanele beneficiare de indemnizație pentru creșterea copilului în sumă de 600 lei, care doresc recalcularea acesteia prin aplicarea procentului de 85% asupra mediei veniturilor realizate în ultimele 12 luni înainte de nașterea copilului, vor putea să se adreseze acestei instituții, în fiecare zi lucrătoare a săptămânii, după cum urmează:
o Luni, miercuri și joi între orele 900 - 1500
o Marți, vineri între orele 1400 - 1800
Pozitie AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
Stimata Doamna,
Va aducem la cunostinta ca beneficiarii aflati in plata depun la
sediul institutiei noastre sau trimit prin posta cu confirmare de
primire - urmatoarele acte:
- formular tip (postat si pe site-ul ministerului) sau cerere scrisa
care sa contina numele/prenumele, codul numeric personal, adresa
beneficiarului si a copilului, nr. de telefon, cu mentiunea de
recalculare a indemnizatiei de 85%;
- copie dupa B.I./ C.I. a titularului de indemnizatie;
- copie dupa certificatul de nastere al copilului.
- adeverinta in original cu veniturile nete realizate de titularul
de indemnizatie pe ultimele 12 luni, anterior datei nasterii
copilului (se mentioneaza venitul net pe fiecare luna in plata +
totalul veniturilor realizate);
In cazul in care ati realizat si alte venituri colaterale
veniturilor profesionalale sunt necesare adeverinte/dovezi eliberate
de autoritatile competente. Nu sunt luate in calcul veniturile
obtinute din chirii si dividente.
IMPORTANT!
Daca doriti sa vi se ofere informatii, va rugam sa ne trimiteti date
de identificare:
- CNP-ul reprezentantului legal care primeste alocatia, adresa si
sectorul.
Orice solicitare a petentilor pe e-mail trebuie sa fie insotita de
fotocopii dupa urmatoarele acte:
- cerere scrisa in care sa specificati solicitarea dvs.;
- B.I./C.I. al titularului de alocatie/indemnizatie;
- certificatul de nastere/C.I. al copilului;
- extras de cont cu semnatura si stampila bancii - in cazul in care
doriti virament bancar al prestatiilor.
Dupa caz (fotocopii):
- hotararea de divort, definitiva si irevocabila;
- adeverinte scolare care fac dovada frecventarii cursurilor
scolare;
- cesiune - in cazul modificarii titularului de alocatie;
- certificat de deces al titularului;
- certificat de incadrare intr-o categorie de persoana cu handicap.
Institutia opereaza lunar intr-un program electronic care nu mai
poate fi modificat din moment ce este finalizat, fapt pentru care,
cererile petentilor necesita un timp legal de solutionare de 60 de
zile.
Mihaela Abalasei
AGENTIA PENTRU PRESTATII SOCIALE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
Str.Hambarului, Nr.6, Sect.2
Program cu publicul : Luni, Miercuri, Joi: 9-15
Nr. Telefon : (021) 250.90.20 / 250.90.21 / 250.90.22
AGENTII PENTRU PRESTATII SOCIALE
Program de lucru cu publicul
o Luni, miercuri și joi între orele 900 - 1500
o Marți, vineri între orele 1400 - 1800
AJPS | Adresa | Telefon | |
ALBA |
str. Regina Maria nr.2 510103, Alba Iulia |
0258 / 812.736 |
|
ARAD |
str. Gh.Lazăr nr 20 310126, Arad |
0257 / 280.178 |
|
ARGES |
str. I.C.Brătianu nr 32 110004, Pitești |
0248 / 222.245 |
|
BACAU |
str.Ioniță Sandu Sturza nr.63 A 600269, Bacău |
0234 / 510.083 |
|
BIHOR |
str.Tudor Vladimirescu nr 2 410203, Oradea |
0259 / 468.382 |
|
BISTRITA |
str.Liviu Rebreanu nr 59 420008, Bistrița |
0263 / 213.753 |
|
BOTOSANI |
Calea Națională 85 710048, Botoșani |
0231 / 536.726 0231 / 513.247 |
|
BRAILA |
str.Calea Călărașilor nr 19 810017, Brăila |
0239 / 625.411 |
|
BRASOV |
bd.Eroilor nr.5, 500007, Brașov |
0268 / 476.972 0268 / 410.386 |
|
BUCURESTI
|
str. Hambarului nr.6 sector 2, București |
021 / 250.90.20 021 / 250.90.21 021 / 250.90.22 021 / 250.90.23 |
ajps_buc@yahoo.com |
BUZAU |
str. Unirii bloc 11-DE 120190, Buzău |
0238 / 714.496 |
|
CALARASI |
str. Flacăra nr 18A 910067, Călărași |
0242 / 314.552 |
|
CARAS-SEVERIN |
str.Traian Lalescu nr 27 320050, Reșița |
0255 / 213.946 |
|
CLUJ |
str.George Coșbuc nr.2 401120, Cluj Napoca |
0264 / 597.125 0264 / 593.139 |
|
CONSTANTA |
str.Decebal nr 13C 900665, Constanța |
0241 / 612.597 |
|
COVASNA |
str.Gen.Grigore Bălan nr 14, et.2, cam. 21, 22, 23, 25, 30 520042, Sf. Gheorghe |
0267 / 311.917 |
|
DAMBOVITA |
str.Tudor Vladimirescu nr 1A 130078, Targoviște |
0245 / 606.041 |
|
DOLJ |
str.Unirii nr.10, 200585, Craiova |
0251 / 418.120 0251 / 413.449 |
|
GALATI |
str.Regiment 11 Siret nr.46-A 800302, Galați |
0236 / 460.392 |
|
GIURGIU |
str.Independenței, bloc 106 mezanin, 080116, Giurgiu |
0246 / 212.143 0246 / 212.273 |
|
GORJ |
bd.Republicii bl 14 sc 1 210153, Tg. Jiu |
0253 / 217.822 |
ajps_gj@yahoo.com |
HARGHITA |
str.Florilor nr 94 530140, Miercurea Ciuc |
0366.101.249 0366.101.250 |
|
HUNEDOARA |
Piața Unirii nr 2 330152, Deva |
0254 / 215.521 |
|
IALOMITA |
str. Lacului nr 10 et 2 920012, Slobozia |
0243 / 232.028 |
|
IASI |
str. Străpungere Silvestru nr.1 bl.L6-7, 700001, Iași |
0232 / 210.980 |
|
ILFOV |
sos. Iancului nr. 48, sector 2, 021726, București |
021 / 256.96.91 |
|
MARAMURES |
Piața Păcii nr 10, 430404, Baia Mare |
0262 / 211.443 |
|
MEHEDINTI |
Bd.Carol I nr. 3 220099, Turnu-Severin |
0252 / 313.951 |
|
MURES |
str.Iuliu Maniu nr 2 540027, Targu-Mureș |
0265 / 261.008 |
|
NEAMT |
bd.Traian nr. 17, bl A4, parter 610136, Piatra Neamț |
0233 / 233.504 |
|
OLT |
str. Aleea Tineretului nr 1A 230053, Slatina |
0249 / 410.201 |
|
PRAHOVA |
str.Nicolae Iorga nr 1 100537, Ploiești |
0244 / 577.638 |
|
SĂLAJ |
str.Avram Iancu nr.29 450143 , Zalău |
0260 / 660.666 0260 / 618.283 |
|
SATU-MARE |
str.Tudor Vladimirescu nr 8 440037, Satu Mare |
0261 / 717.078 |
|
SIBIU |
str. Calea Dumbmăvii, nr. 17 551061, Sibiu |
0269 / 210.892 |
|
SUCEAVA |
str. Tudor Vladimirescu FN 720036, Suceava |
0230 / 222.232 |
|
TELEORMAN |
str.Dunării nr.1, Alexandria |
0247 / 317.085 |
|
TIMIS |
str. Florimund de Mercy nr 2 300085, Timișoara |
0256 / 432.779 |
|
TULCEA |
str. Babadag nr 118 820126, Tulcea |
0240 / 531.053 |
|
VALCEA |
bd.Tudor Vladimirescu nr.1 240566, Râmnicu Valcea |
0250 / 731.599 |
|
VASLUI |
str.M.Kogălniceanu nr. 24 730120, Vaslui |
0235 / 315.709 |
|
VRANCEA |
str.Brăilei nr 3 bis 620161, Focșani |
0237 / 612.666 |